Hickman s-a lansat pe piața benzilor desenate nu atât ca un scenarist sau grafician, cât ca diseminator de informație. Primele sale lucrări, The Nightly News și Pax Romana au fost mai puțin benzi desenate, cât opere de narațiune spuse prin intermediul infograficelor și diagramelor. Romane grafice epistolare pentru era multimedia. Chiar după ce a încetat să-și ilustreze singur poveștile foarte puține au fost cruțate de tendința asta de a construi lumi și narațiuni din date pure, idei și concepte, mult mai puțin prin acțiuni continue ale personajelor făcute în concordanțe cu motivații personale, chiar dacă a făcut eforturi de a le prezenta în moduri ceva mai convenționale.
Încă din primele pagini East of West: The Promise arată că nu va fi o excepție în cariera lui Hickman, prezentând scenă cu scenă, detașat și obiectiv o evoluție alternativă a Americii în urma unei istorii în care Războiul Civil a durat mult mai mult decât în realitate, conducând la apariția mai multor state și federații distincte pe teritoriul actualelor State Unite ale Americii. De asemenea în lumea benzii există și ceva magie, iar știința și tehnologia își permit salturi improbabile, astfel încât banda se desfășoară într-un decor western presărat cu artefacte futuriste, vrăjitori indieni-americani, tunuri laser ce servesc și drept cai, orașe distopice rupte din Gibson, dar și taverne ori saloane în care ai fi putut găsi un personaj interpretat de John Wayne. Și prin lumea asta se plimbă cei patru Călăreți ai Apocalipsei.
Trei dintre ei se plimbă împreună, reîncarnați sub forma unor copii RGB, încercând să aducă sfârșitul lumii, iar cel de-al patrulea, chiar Moartea, este un pistolar complet alb care urmărește liderii diferitelor facțiuni de pe suprafața Americii în căutarea a ”ceva” ce i-a fost furat. Povestea în sine este construită din scene în care se deșartă informație, scene aluzive în care se menționează numele unor obiecte, facțiuni sau personaje despre care cititorul nu știe nimic, trebuind să aibă răbdare să îi fie relevate și secvențe de acțiune.
Mai ales aici banda strălucește prin grafica lui Nick Dragotta și culorile lui Frank Martin Jr. cu liniatură curată, pagini decupate cu claritate, având scheme cromatice potrivite cu tonul scenelor, personaje cu limbaje corporale potrivite și expresii faciale subtile astfel încât să insufle ceva caracter în figuri, fundaluri detaliate numai bine pentru a prelua ceva din sarcina construirii lumilor, folosirea unui stil care să permită exagerări de perspectivă de dragul efectului fără a da în caricatură și rarele, dar puternicele(poate tocmai din cauza acestei rarități), jocuri mai neobișnuite cu letrajul și compoziția paginilor.
Cât de mult își satisface East of West cititorul ține de interesul pentru lumea construită destul de mecanic de Hickman, aprecierea graficii și toleranța la caracteristicele destul de clișeistice și brusc oferite personajelor.
Banda poate fi achiziționată de aici.
Leave a Reply