De fiecare data cand fac un desen raspund indirect la intrebarea asta.
2.Ce este mai exact Silu Cartoon.
3.Trebuie să contextualizez puțin a treia întrebare. Pagina “Despre” ne spune că este ceva în neregulă cu lumea. Afirmă că deși nu poți să desenezi, că nu ești amuzant, totuși ești aici. Afirmație care poate fi interpretată în două feluri și ambele incriminatorii. Așadar, Silu Cartoon stă mai mult pe detașare ironică sau este ceva ce crezi că trebuie făcut în ciuda lumii, poate chiar în ciuda ta, dintr-un sentiment de necesitate socială.
Raspuns la punctele 2 si 3:
Prin Silu Cartoon incerc sa atrag atentia asupra unor lucruri intr-un mod mai subtil, insa daca acesta e urmarit pentru calitatile mele umoristice sau artistice, pe care am recunoscut (About) ca nu le am, e normal sa ma gandesc ca s-ar putea ca ceva sa nu fie în regulă cu lumea asta. Imi pun aceasta problema chiar si acum, din moment ce mi-ai solicitat acest interviu. A fi amuzant sau a sti sa desenezi sunt niste lucruri relative. Eu nu-mi arog nici una dintre aceste calitati. Daca cineva o face in vreun fel, o face pe raspundere proprie. Astfel, nimeni nu poate avea pretentia sa-i placa ceea ce fac si nici nu sunt obligat sa ma incadrez in anumite standarde.
3.Trece-ne puțin prin procesul tău de muncă. Cum îți alegi subiectele?
Observ unele lucruri, sau unele lucruri, cu insistenta, ma observa pe mine. De ce sa trec indiferent? Mergem toti in aceeasi directie. Nu putem sa ne separam unii de altii, ca-mi place sau nu, fac si eu parte din acest ansamblu. Daca apar probleme saucred ca directia nu e buna, o spun si eu in felul meu. Toti ar trebui sa facem asta, altfel n-avem cum sa corectam lucrurile. Insa lipsa de responsabilitate e un sentiment profund inoculat de comunism de care cu greu vom scapa. Lucrurile nu mai trebuie sa fie toate la fel. Acum avem de ales, doar sa stim ce vrem si sa facem ceva in acest sens. Oamenii sunt obisnuiti sa ia lucrurile ca fiind bune doar pentru ca si altii fac la fel. Dintr-un motiv sau altul nu vor sa gandeasca, sau li se pare comod sa nu o faca. De aceea sunt usor de manipulat si schimbarea vine greu. E o mare problema comportamentul acesta de tip turma.
4.Cam care sunt influențele tale în grafica satirică? Ai crescut cu caricaturiști români sau ești mai familiar cu noua recoltă nord-americană de asemenea artiști care s-au mutat din paginile ziarelor pe siteurile proprii, precum Matt Bors, Shannon Wheeler ori Tom Tomorrow.
Il apreciez foarte mult pe Mihai Stanescu. Pe vremea lui acest tip de caricatura insemna mult mai mult decat in zilele noastre. Insasi curajul de a practica asa ceva cu sinceritate era deja foarte mult. Iar ca sa critici chiar sistemul in care traiesti, era curata nebunie atunci. Lumea era infometata dupa informatii. Acum daca nu faci ceva extrem nu mai simte nimeni nimic. Cred ca ni s-au tocit simturile.
5.Cum de ai ales să publici prin Web.
Parea mai comod, sau cel putin asa am crezut. Nivelul financiar slab din presa m-a facut sa ma retrag pe net. Totusi, am ajuns la concluzia ca nu e deloc usor si e bine sa fii prezent pe mai multe canale daca vrei sa fii cat de cat auzit.
6.Te folosești de rețele sociale și agregatoare, ca reddit. Este solicitant să interacționezi cu diferitele comunități interanutice pentru a-ți putea răspândi desenele? Merită efortul?
Pentru mine e important sa pot interactiona cu cei ce-mi vad desenele. Cred ca cel mai greu, ca artist, e sa lucrezi izolat. Am incercat asta si nu functioneaza. Nu poti lucra doar pentru tine insuti.
7.Cum ai ajuns să colaborezi cu Revista Kamikaze și cum se simte această colaborare?
Acum se obtine relativ simplu o colaborare daca cei carora le-o ceri simt ca ai putea contribui cu ceva interesant la produsul lor. Colaborarea cu Kamikaze imi ofera o deschidere mai mare si un contact mai direct cu publicul. Sa vedem cum vor evolua lucrurile pe mai departe.
8.Ce planuri ai avea pe viitor?
Incerc doar sa fac ce-mi place.
Leave a Reply