Batman #1
Scott Snyder e un scenarist destul de nou, chiar dacă tipul are ceva ani în spate. Cred că e lector universitar și printre cursurile sale se numără și câteva despre benzi desenate. Face o foarte faină serie la Vertigo, American Vampire și a terminat în cadrul lui Detective Comics o poveste foarte bine spusă, în ciuda unor probleme, fără de care ar fi fost ceva excepțional, zic eu. Mi se pare totuși un pic lipsit de energie, e un pic steril, un pic cam … didactic aș zice, iar mare parte din succesul și calitatea seriilor anterioare se trage din partea artiștilor deosebiți cu care a știut să lucreze și a împins povestea astfel încât să profite de calitățile lor. Greg Capullo nu e un artist incompetent, e chiar bun într-un fel, însă nu-mi place neapărat stilul pe care îl folosește, iar narațiunea sa grafică e un pic cam evidentă, chiar dacă relativ interesantă uneori. Sunt curios dacă Snyder o să reușească să susțină banda doar prin scenariu, sau va descoperi o modalitate de a scoate ce e mai bun din partenerul său.
Edit: Fie desenează Capullo în alt stil, fie e foarte specific Snyder cu privire la aspect, fie își pune puternic Glapion amprenta, că paginile pe care le-am văzut din Batman nu aduc foarte mult cu ce am văzut înainte la Capullo. Arată mai bine. Chiar mult mai bine.
Detective Comis #1
EDIT: Tony Daniel a fost un artist oribil. Acum e doar submediocru. E la fel și ca scenarist unde-i destul de neimaginativ, lipsit de subtilitate sau nuanță ori adâncime și mi se pare deosebit de greu de citit pentru că e plictisitor într-un mod neplăcut. Nu este nici măcar capabil de un grotesc lipsit de sens precum Neal Adams în Batman: Odyssey, unde omul măcar avea o viziune, oricât de senilă și plină de grotesc era. Cred că o să repet foarte des cuvântul ăsta și înțeleg prin el mai multe lucruri. O idee despre temele și genurile în care trebuie personajul să opereze, o idee despre caracterul personajelor și capacitatea de a le evolua logic(sau cel puțin de a le menține constante) și alegerea unor obiective, oferirea unui motive pentru existența acelei povești. Știu că poate ”a avea viziune creativă” înseamnă mai mult, iar ce am enumerat eu aici ar fi considerat în alte locuri pur și simplu competență, dar măcar atât cer și eu.
Batwing #1
Alegerea lui Judd Winick pentru titlul acesta mi se pare destul de bizară, din motive pe care o să le adresez mai încolo. Omul a făcut câteva benzi competente cu supereroi, chiar dacă este mult mai bun de atât și a demonstrat-o în seriile sale personale. Ben Oliver pare destul de interesant ca artist, aduce un pic Jock și e britanic ceea ce e mereu un plus.
Batman: The Dark Knight #1
David Finch produce uneori secvențe de acțiune drăguțe, dar nu-i ies aproape deloc expresiile faciale și limbajul corporal, ceea ce când vine vorba de Batman și ai săi antagoniști, cam ar fi o necesitate. Nu știu cum era naratoricește miniseria inițială, n-a stârnit reacții prea plăcute și a întârziat în draci. Așteptări reduse, deci.
EDIT: După ce s-au lansat detalii despre benzile din a treia lună, se pare că David Finch va abandona titlul ca scenarist și chiar ca ”plotter”, locul lui fiind luat de Paul Jenkins, care e 1 – britanic și 2 – un scenarist uneori chiar foarte bun. Deci Yay!
Batman and Robin #1
Peter J. Tomasi și Patrick Gleason au făcut o poveste puternic tributară, din punct de vedere al stilului narativ, primului story-arc din Batman and Robin de către Grant Morrison și Frank Quitely, nu la fel de bună, dar decentă și destul de interesantă. Tomasi mai lucrează la câteva benzi și seria actuală a avut câteva sughițuri pe drum, fiind plină de numere făcute de alți oameni, în grabă, pentru că echipa oficială nu a reușit să le facă pe ale lor, din diverse motive. Ceea ce e puțin îngrijorant. Dar dacă le scot cum trebuie, cred că ar fi destul de interesante.
Batgirl #1
Când au anunțat toată mișcarea asta la început, DC trâmbița că nu-i ”reboot” ceea ce fac ei, chiar dacă multe dintre personaje sunt aproape de nerecunoscut. Unul dintre motive e faptul că benzile din jurul lui Batman și Green Lantern se vând, motiv pentru care nu se simte nevoia să modifice major în ele. Ce modificări aduc, ridică un pic sprânceana. Printre care e și ”repararea” Barbarei Gordon, care a petrecut vreo două decenii într-un căruciuor cu rotile sub aliasul de Oracle. Unele fane au fost ultragiate de această decizie, alte persoane mai puțin deranjate. E ceva destul de interesant și oarecum logic în contextul în care universul e populat de tot felul de tehnologii extraterestre și personaje care au tot înviat prin magie. Gail Simone cică ar fi o scenaristă bună. Mie mi se pare exhivalentul feminin a lui Geoff Johns, cu un pic mai mult umor, dar cu mai puțină imaginație, poate cu o tușă de Morrison, dar puternic diluată.
Leave a Reply