Vreau să vă vorbesc puțin despre Patreon care-i un serviciu de ”crowdfounding” pentru proiecte fără finalizare sau de foarte lungă durată. De exemplu un webcomic. Spre deosebire de un Kickstarter sau un Creștem Idei scopul nu-i de a ajuta creatorul de conținut să-și producă opera, ci de-al sprijini în timp ce o face și a-i facilita îmbunătățirea, plățile fiind periodice și automate. E o formă comodă de a oferi sprijin financiar cuiva care oferă conținut în principiu fără să ceară compensație pentru ceea ce face. Cred că modul cum funcționează este destul de intuitiv. Autoarea are și opțiunea să stabilească niște țeluri de care se va ocupa odată ce promisiunile financiare trec de un anumit prag, iar patronii care promit să ofere peste o anumită sumă vor beneficia de anumite răsplăți.

Siteul e folosit de vloggeri, realizatori de tutoriale, muzicieni, scriitori, animatori(d-ăia de animează ilustrații) și artiști de webcomics.

Autorul de webcomics cu cea mai de succes campanie de Patreon este Zack Weinersmith, autorul lui SMBC care obține $7,674.18 pe lună de făcut benzi. Destul de mult succes au și Gone with the Blastwave cu $632.4 pe pagină de bandă desenată (care cam și este cu cât este plătită în medie pe pagină o întreagă echipă care lucrează la realizarea unei benzi desenate pentru Marvel/DC). Mai este pe acolo și, în mod ciudat având tot personaje cu măști de gaze pe față, Zee Captain cu al său absurd și fotorealist Romantically Apocalyptic.

Dintre alți oameni care-mi plac și nu fac webcomics cred că-l pot numi doar pe Christopher Franklin și al său Errant Signal. Cu restul am intra în chestii politice și polemice care nu-și au locul acum și aici.

Și mai e un distrus, Alin Răuțoiu.