Probabil chestia asta ar fi fost de ajuns și toată lumea ar fi fost mult mai fericită, dar așa am avut motiv să nu ignor blogul. Chiar dacă materialul oferit îmi imaginez că n-a fost prea interesant. În fine. Din ce am văzut până acum, din descrierile numerelor, a echipelor de producție, a previewurilor și a altor informații oferite de către DC am ajuns la următoarele opinii(sper să nu repet multe lucruri zise în primă fază):

  • În primul rând, foarte mulți scenariști sunt soldăței. Sunt acei scenariști care scriu benzile astea doar pentru salariu, care fac cam ce le spun editorii, sau urmăresc cuminți direcția altor scenariști. Ceea ce nu a fost cazul în `86, iar tocmai pentru că atunci au activat voci puternice precum Byrne, DeMatties, Giffen, Wolfman sau Starlin cu genii precum Moore sau Miller aruncându-și cu impact coada, au fost produse, atunci și în anii ce au urmat, unele dintre cele mai bune benzi din biblioteca lui DC. Avem un Morrison, care mie mi-e frică să nu fi obosit, la un titlu important, un Snyder, care e cam nou pentru a avea un adevărat impact, înafară de cel critic care nu contează deloc, un Geoff Johns, un Azzarello și cam atât. Sunt suspect de mulți nou veniți care mă îndoiesc că or să tulbure apele. În rest îi avem pe Fabian Nicieza și Scott Leobdell care au fost soldățeii lui Bob Harras când acesta a fost editor la Marvel, îi avem pe Judd Winick, Bedard, Tomasi, Levitz și Simone care au demonstrat că se mulțumesc să producă copii mai puțin inspirate ale unor benzi de succes. Îi avem pe Krull și Daniel în poziții destul de importante, chiar dacă sunt printre cei mai slabi scriitori din industrie.
  • Iar treaba asta e cu atât mai enervantă cu cât în ultima vreme s-au perindat scenariști chiar buni precum David Hine, Chris Robbinson sau Kelly Sue DeConnick, tocmai prin acele titluri importante, unde în ciuda producției grăbite (au fost în general angajați în ultimul moment pentru a corecta greșelile altora) au oferit povești de calitate, au demonstrat că pot să scrie personajele acelea. De asemenea lipsesc și veterani precum Bryan Q. Miller(mă rog, pentru el e cam mult spus veteran, dar tipul e destul de bun), Paul Dini sau James Robinson, care au în spate destul de mulți fani, care n-au dat semne de oboseală, însă care au demonstrat că pot produce povești bune, consistente și constante.
  • Despre lipsa diversității(în sex și culoarea pielii) de care s-au plâns unii…E deranjantă într-adevăr, însă mă îndoiesc că-s multe femei care vor să scrie benzi cu supereroi. Sunt foarte multe care fac benzi alternative. Sunt foarte multe care fac webcomics. Sunt chiar câteva care fac și benzi de gen pe la Vertigo. E trist, dar benzile cu supereroi sunt un mare cock-fest.
  • Mă bucur totuși că la cârma multor titluri se află și artiștii. De asemenea exilarea scriitorilor valoroși în ghettourile reprezentate de The Dark și The Edge s-ar putea să nu fie chiar atât de rău pentru că le oferă o libertate pe care nu ar avea-o în titluri mai importante. E păcat că nu vor fi cunoscuți de la fel de multă lume.
  • Mă bucură creșterea diversității titlurilor, pentru că avem acum diferite tipuri de horror, benzi de război, western și câteva care par să fie post-superhero(Wonder Woman, The Savage Hawkman, Deathstroke, Grifter, Voodoo), plus o antologie.
  • Însă îmi pare rău că nu au integrat și benzile din linia First Wave (Doc Savage, The Spirit) cumva, nu neapărat în continuitate. The Spirit a fost constant una dintre cele mai bune benzi de la DC.
  • Eu cred că modelul digital este viitorul. Poate nu distribuția digitală, poate nu comiXology, dar trebuie încercat cumva. Măcar să nu mai tăiem copaci pentru a-i tipări desenele lui Tan, ok? Iar faptul că DC tratează latura asta cu oarece seriozitate e un lucru bun.
  • Nu am vorbit foarte detaliat despre artiști pentru că mai toți se învârt stilistic în jurul lui Jim Lee sau Andy Kubert, poate cu un pic de Alan Davis cu ceva diferențe în linie create de lucrul în mediul digital pe care cei mai tineri îl preferă. Iar puțini se apropie de cei enunțați, mai ales ca povestitori vizuali(poate nu o să mă credeți, dar Jim Lee uneori chiar știe ce face). Și oricum, ce diferențe stilistice există, sunt de multe ori subjugate prin cerneală și coloritul nu mereu inspirat.
  • În final, cele 10 benzi față de care sunt cel mai entuziasmat sunt:

10. Justice League

9. Frankenstein: Agent of S.H.A.D.E.

8. Justice League Dark

7. Animal Man

6. All-Star Western

5. Wonder Woman

4. Batman

3. Action Comics

2. Flash

1. Stormwatch

Puteți să le oferiți și pe ale voastre. Nu este obligatoriu să fie zece.