Batwoman #1


Greg Rucka a creat-o pe Batwoman în 52, apoi a luat-o în Detective Comics (numerele se găsesc sub titlul de Batwoman:Elegy) și a fost una dintre cele mai apreciate serii din 2009 în primul rând din cauza artei lui Williams III, dar și din cauza scenariului în se care creiona o eroină competentă, dar umană, puternică și totuși cu momente de vulnerabilitate, nu castă însă a cărei sexualitate nu a fost fetișizată. Mie nu mi-a plăcut atât de mult precum altora în parte din cauză ca de multe ori arta lui Williams deși frumoasă mi s-a părut artificială, chiar un pic kitschioasă, chiar dacă în unele locuri lasă de-a dreptul fără suflare. Iar pe de altă parte, seria continua aproape direct multe dintre evenimentele din 52 pe care le mai uitasem și nu m-am obosit să le revizitez, nici Rucka n-a făcut vreun efort pentru a-mi reîmprospăta memoria, de dragul naturaleței. Sper că fiind Williams la cârma povești ambele probleme să se amelioreze într-o formă sau alta.

Nightwing #1


Aici intervine încă un aspect ciudat al resetării care nu e resetare. Ca urmare a morții și învierii lui Bruce Wayne s-a înființat Batman Inc. în cadrul căreia și Dick Grayson a rămas Batman. Motivul pentru care a revenit la identitatea de Nightwing nu mi-e clar, cu toate că la momentul când a preluat mantia, destul de mulți oameni au comentat că el își făcuse deja un nume, o identitate și e injust față de scriitori care s-au chinuit să-l contureze ca Nightwing în contrast cu Batman. Kyle Higgins e un nou venit aproape complet și n-are la activ decât o miniserie destul de ok scrisă împreună cu Scott Snyder, iar Barrows e slăbuț ca artist. Make of this what you will.

Catwoman #1


Cred că a venit timpul să spun de ce titlurile pe care le scrie Judd Winick mi se par bizare. Omul scrie homosexuali latenți. Omul scrie bine relații amgibue intre bărbați. Scrie și scene de acțiune destul de faine, mai ales dacă are artistul potrivit să i le interpreteze. Ceea ce nu-l face neapărat nepotrivit pentru Batwing, deși nu văd cum o să-i folosească acolo ușoara fixație pentru tehnologie, dar faptul că scrie Catwoman mă lasă cel puțin perplex. Iar că pare să fie fetișizată din start nu-mi prea place. Moralmente vorbind.

Birds of Prey #1


Poate sună misogin dar n-am fost interesat de Birds of Prey. Promit că o să mă uit prin seria doamnei Gail Simone, dar în momentul de față nu știu aproape nimic despre ei. Duane Swierczynski cică ar fi un tip destul de tare. Om trăi și om vedea.

Red Hood and The Outlaws #1


Seria asta trebuia să o scrie Judd Winick. Jason Todd ca Red Hood e creația sa și pare să se întoarcă la el când are ocazia. Nu pricep ce caută Starfire pe acolo, iar conceptul îmi sună a anii 90. Tot legat de Red Hood, cred că din cauza întineririi personajelor cronologia sa ar fi aiurea rău de tot. Dar na, DC nu poate să spună că unele dintre cele mai bine vândute colecții/romane grafice ale lor nu mai contează (Laughing Joke, A death in the family, A lonely place of dying ș.a.). De fapt, același lucru cred că poate fi spus și despre Red Arrow/Arsenal, care în universul DC așa cum arată acum a și avut o fiică. Repede au început adolescenții ăștia să se mai reproducă…

Edit: DC au spus că motivul pentru care sunt atât de mulți Robini (patru, cinci dacă și Stephanie rămâne canonică) într-un timp atât de scurt, e că rolul de Robin e un soi de program de internship foarte intens. Cât de mult sens are asta nu știu. De asemenea, asta înseamnă că Batman INC. a fost fondat de la început? Astea-s gândurile care nu mă țin treaz noaptea.